Het logo
In het logo en de huisstijl van ZO! staat een ‘lelie’ centraal. De lelie staat voor vrede en verwijst naar vertrouwen in de toekomst. De foto van de Spider lily heb ik gemaakt tijdens een van mijn bezoeken aan mijn zus en zwager die in Maleisië wonen.
De naam
ZO! is ontstaan tijdens het volgen van de studie Opleidingskunde. Voor de opdracht ‘begeleiding persoonlijke coaching’, moest ik als student een coachtraject uitvoeren in de praktijk inclusief een overeenkomst met de coachee. Toen ontstond de naam ZO! Je kunt de letters Z en O associëren met begrippen als zelfontplooiing, zelfontwikkeling, zelf ontdekking, zit dat zo, geduld in de zin van: het komt zo, richting in de zin van: ‘dan rijdt u zo richting de A1’. Zo is een woord dat een nadruk geeft: ik ben zó vol of ik vind dit zó leuk en tot slot, jij bent oké in de zin van: je doet het zó (en dan de duim in de lucht) en goed zó!